Ano de publicación:
2017
Editorial:
EIRPAC
Saldanha, A., Torres Eça, T., Agra Pardiñas, M.J., & Trigo Martínez, C. (2017). Cadernos artivistas. En EIRPAC. (ed.), II Encontro Internacional de Reflexión sobre Prácticas Artísticas Comunitarias (EIRPAC). Livro de resumos (pp. 8-10). Porto: EIRPAC. https://drive.google.com/file/d/0Bx64XmzcOqUwcFhZSEo5T3hEQXM/view?resourcekey=0-3j_QnrPLGs9btmA9PU4PVw
Os Libros de Artistas, os Diarios Gráficos, os Diarios de traballo, os Cadernos de bosquexos, os Diarios de Viaxe son lugares para tomar notas de procesos de acción coñecidos como ferramentas artísticas de rexistro expresivo da reflexión. O Proxecto “Cadernos Artivistas”, iniciado en 2016, utiliza o potencial destes soportes fáciles de transportar e as súas vantaxes como espazo para pensar, recompilar, falar e crear e reinventalo coma práctica colaborativa: de creación conxunta, intercambio de ideas, conversas e dun caderno transdisciplinar feito de moitas historias que reivindica unha única historia (como obxecto poético e metafórico). Os cadernos comezou cunha invitación a un gran grupo de persoas (investigadores, profesores, artistas… de varios países) a formar unha comunidade de traballo e pensar nesta idea en tres liñas:
1 – Ferramenta pedagóxica: Ámbito pedagóxico – didáctica das artes (como ferramenta pedagóxica);
2 – Ferramenta de investigación: ferramenta de investigación;
3 – Ferramenta de acción: arte e ámbito comunitario: como rexistro das memorias dos participantes (espazos locais, comunidades).
Máis tarde, a principios de 2017, no espazo cultural de Quintá da Cruz, en Viseu, os coordinadores de cada comunidade reunímonos para a primeira acción, compartindo os cadernos desenvolvidos e falando sobre o seu potencial e desenvolvementos futuros. Os cadernos expuxéronse, nunha exposición que permitiu o tacto, a continuación dos cadernos e realizáronse varios obradoiros baixo o seu lema, coa comunidade circundante, permitindo a súa expansión. As historias foron constantemente reinventadas, permitindo coñecer a outro na súa poesía e sensibilidade. Reflectíronse os conceptos de autoría e valorouse o traballo colectivo (feito por varios individuos). Xurdiron moitas preguntas pertinentes sobre acción, colaboración, compartir, diferentes formas de comunicación, educación a través do afecto, creación de redes … desde as que se están rexistrando e desenvolvendo espazos / vínculos / comunidades para o debate e a acción. Este proxecto continúa en varios países (Brasil, España, Santo Tomé, Portugal, Serbia, México, Italia, Holanda…), mellorando os lugares para a conversa, o pensamento crítico e a acción.