Ano de publicación:
2016
Editorial:
Universidade de Santiago de Compostela. Servizo de Publicacións e Intercambio Científico
ISBN:
978-84-697-6172-4
Franco-Vázquez, C., & Calviño-Santos, G. (2016). Un recorrido urbano por las fuentes de Santiago. En López Facal, R. (ed.), Ciencias Sociales, Educación y Futuro. Investigaciones en didáctica de las ciencias sociales (pp. 864-877). Santiago de Compostela: Universidade de Santiago de Compostela. Servizo de Publicacións e Intercambio Científico.
Na presente comunicación trátase de expor unha experiencia realizada co alumnado do Grao en Mestre de Educación Infantil levada a cabo no curso 2014/15 na materia de Educación Visual e Plástica: Contextos e Procesos Artísticos. A idea era que servíselles de práctica para interiorizar unha maneira de traballar que facilita a interconexión entre diferentes disciplinas, para iniciarse no método de proxectos. A proposta inclúe un percorrido alternativo pola cidade de Santiago de Compostela, empregando como fío condutor a auga. O proxecto comprende buscas moi diversas que, dependendo da profundidade con que abórdense, poden trasladarse a diferentes niveis educativos. Co desenrolo desta proposta perséguese iniciar ao cativo no respecto polo patrimonio propio, facerlle partícipe do entorno que rodéao e estimular a súa capacidade de observación visual a través do debuxo e a fotografía. Ademais dos aspectos visuais, os alumnos acompañan o seu traballo dunha indagación sobre aspectos históricos, artísticos ou narrativos. A comunicación consiste na descrición da proposta ao alumando de Maxisterio: as pautas que déronselle, o material de apoio, o relato do desenrolo das distintas actividades e unha pequena mostra dos resultados: narrativas, fotografías antigas e actuais, debuxos, descricións dos percorridos, etc.