Ano de publicación:
2022
G-Pedreira, R., & Reis da Silva, S. (2022). Las técnicas de animación y la estética de la imagen en la reescritura fílmica de la literatura fantástica infantil y juvenil difundida en España (1996-2019). Íkala, Revista De Lenguaje Y Cultura, 27(1), 174–197. https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v27n1a09
Na actualidade, hai escaseza de investigacións e estudos teóricos sobre cinema infantil ou familiar, o que dificulta a concreción de desenvolvementos curriculares sobre a materia que permitan a actualización da formación docente e a utilización destas producións na aula. Polo tanto, o obxectivo principal deste traballo foi indagar sobre a incidencia que tivo a utilización de técnicas de animación na creación de películas infantís ou familiares que reescribiron obras da literatura infantil e xuvenil fantástica, desde finais do século pasado, e difundíronse en España. Ao respecto, preséntase un deseño metodolóxico mixto, baseado nunha investigación ex post facto con orientación descritiva, e a análise de contido de produtos verbo-icónico (películas) e impresos (obras literarias). Os resultados indican que hai unha tendencia crecente pola reescritura en imaxe real, e o uso de técnicas de animación que introducen efectos visuais para salvar as dificultades inherentes ao proceso de recrear na gran pantalla eventos, personaxes ou escenarios imposíbeis e facelos pasar por reais. En todo caso, o fenómeno adaptador é unha realidade constante e asidua que condiciona e determina o proceso de socialización do individuo. Polo tanto, é fundamental estudar dito fenómeno para a superación das carencias educativas neste sentido e o desenvolvemento de programacións didácticas eficaces.