Ano de publicación:
2022
Mejías-Lema, J.M., & Calviño-Santos, G. (2022). Self-portrait in the photo booth: self-representation in the selfie era, a Photo-based Educational Research Project. Visual Studies, 37 (1-2), 54-68. https://doi.org/10.1080/1472586X.2021.2014354
Esta achega visual é o resultado dunha investigación que analiza o selfie con estudantes do programa de formación de profesorado de arte na Facultade de Educación. Estes alumnos están familiarizados co selfie nun contexto lúdico, no que prima o resultado e a estética do inmediato, pasando por alto elementos do acto fotográfico. A experimentación visual provocada polas limitacións deste proceso fortemente estandarizado e automatizado supón un reto para os mozos. Os resultados amosan unha gran capacidade de reflexión visual e denotan un profundo sentido crítico. O obxectivo desta investigación artística é diminuír o acto do autorretrato e convertelo nun proceso máis consciente. A metodoloxía desta investigación educativa baseada na fotografía céntrase en transformar a aula nun laboratorio artístico. Para iso, deséñase unha proposta de investigación visual, experimental e teórica. A parte empírica implica un proxecto fotográfico que establece o uso do fotomatón como condición técnica. A dimensión teórica consiste no estudo de referentes artísticos contemporáneos que consideran o autorretrato e o selfie como tema central.