Ano de publicación:
2018
Editorial:
Grupo de Investigación Stellae
ISBN:
978-84-09-05212-7
Tojeiro Pérez, L. (2018). Música para la concienciación ambiental: El proyecto tierra. En Alonso Ferreiro, A., & Gewerc Barujel, A. (coord.), Conectando redes. La relación entre la investigación y la práctica educativa. Simposio REUNI+D y RILME (pp. 780-794). Santiago de Compostela: Grupo de Investigación Stellae. https://minerva.usc.es/xmlui/handle/10347/18005
Esta iniciativa de Aprendizaxe-Servizo combina a investigación educativa en torno ao uso da Música como recurso didáctico para a Educación Ambiental cunha experiencia práctica de intervención na aula. No marco da materia de Música en Educación Primaria, o alumnado universitario impartiu talleres musicais nun colexio para traballar valores de concienciación ambiental, con motivo da celebración do Día da Terra. O proxecto dividiuse en tres etapas; 1) deseño das actividades e preparación do material polo alumnado universitario, 2) implementación dos talleres en todos os niveis de Educación Primaria do centro receptor, 3) avaliación do proxecto entre a comunidade escolar e a comunidade universitaria. En todo o proceso, a música actuou como canal de difusión e sensibilización, amplificando o labor de concienciación ambiental. Concretamente, as actividades desenvolvidas mesturaron a escoita da natureza, a construción de instrumentos con material reciclado e a creación de paisaxes sonoros para abordar os problemas ambientais actuais, prestando especial atención aos que afectan directamente ao territorio galego (incendios, plantación de eucaliptos, sobreexplotación dos recursos, contaminación de mares e praias). A través de cancións, bailes, sonorizacións, ritmos e movemento, o Proxecto Terra permitiu sensibilizar á comunidade educativa sobre a problemática ambiental empregando á música coma unha ferramenta creativa e interactiva de concienciación social.