Ano de publicación:
2021
Franco-Vázquez, C., Gillanders, C., & Clavero Ibáñez De Garayo, S. (2021). Involving student teachers in the recovery of our elders’ memories: a service-learning project in higher education. Journal of Education for Teaching, 47(4), 531-547. https://doi.org/10.1080/02607476.2021.1920830
A alta taxa de rural e o envellecemento da poboación son dúas das principais características que fan de Galicia unha comarca con determinadas peculiaridades que requiren actuacións para promover un papel activo dos seus maiores. A través dun proxecto de servizo de aprendizaxe integrado dentro dun marco máis amplo de investigación baseada nas artes, os estudantes de maxisterio deseñaron un taller artístico que desenvolveron nun centro comunitario rural. Este taller permitiu a creación de narrativas visuais especialmente apropiadas para recuperar a memoria dos maiores. Mediante un estudo de caso, analizouse o impacto de proxecto de servizo de aprendizaxe desenvolvido durante a formación dos estudantes. Os resultados permítennos coñecer as percepcións dos estudantes sobre os beneficios e o impacto do proxecto na súa formación. Os estudantes teñen unha opinión positiva sobre a oportunidade de vivir un proxecto de servizo de aprendizaxe que permitiulles realizar un documental onde retrataron as historias da vida das persoas maiores. Para o Concello (socio deste proxecto), así como para os participantes nos talleres, foi tamén unha experiencia enriquecedora que pódese trasladar a outros contextos. Os efectos positivos do proxecto reflexan o compromiso dos futuros profesores ca sociedade e as oportunidades de aprendizaxe experiencial nos cursos de formación do profesorado.